
“Ioweethan, bu hafta gerçek ekonomide Strazburg’a ulaşıyoruz. Ortaklık ve işbirliğinin Avrupa ekonomisine nasıl yeni bir nefes getireceğini göreceğiz.”
Avrupa Komiseri bölgesel politika, ortaklığın herkes için somut ekonomik sonuçları olduğunu belirtmektedir. Şimdi eski cazibesini kaybeden ancak o günleri kazanmak için ortaklığa dönen Liverpool gibi şehirlere bir göz atalım. Bakalım stratejilerini nasıl benimsediklerini görelim. Bu uygulamalar bugün karşılaştığımız büyük sorunlarla karşılaşmamıza yardımcı olabilir.
Belli bir işbirliği ile Avrupa ekonomisindeki paranın yörüngesini değiştirebilirsiniz. AB ve ulusal düzeydeki ortaklığın yerel ve kentsel idarelere, sivil topluma ve bize yatırım ve siyasi kararların sahip olma duygusu veren şirketlere nasıl entegre edilebileceğini tartışmak için Avrupa Parlamentosundayız. Öyleyse, bu ortaklık fonlarının nasıl çalıştığı. İsterseniz, grafik tasarımcımıza bakalım.
Avrupa ülkeleri önce planlarını mevcut AB fonlarının kullanımına yatırım yapmak isteyen sektörlerde hazırlamalıdır. Bunu yapmak için, sivil toplum temsilcileri ve farklı bölgelerdeki ve şehirlerdeki özel sektörle bağlantı kurmalıdır. Bu işbirliğini takiben ülkeler Avrupa Komisyonu’na bir ortaklık anlaşması göndermelidir. Anlaşma onaylandığında ve kabul edildiğinde, yasal bir sözleşme haline gelir. Bu nedenle, yatırım kararları gerçek bir operasyonel program haline gelir. Bu programlar, ülkelerin, bölgelerin ve ilgili tüm tarafların herkese katkıda bulunmak için birbirleriyle işbirliği yaptıkları şehirlere yapılan yatırımlarda öncelikli olabilir.
Bu yerel işbirliğini bir makro fırsata dönüştüren şehirlerden birinin temsilcisi de Avrupa Parlamentosu’ndadır. Hangi şehirden bahsediyoruz. Elbette Liverpool’dan. Sarah Chappell Liverpool bu ortaklığın gerçekleştiği gibi izler.
Liverpool liman kenti Liverpool, on sekizinci ve on dokuzuncu yüzyıllar için ticari bir güç merkeziydi. Ancak -20. yüzyılın ortalarında liman ve imalat endüstrisi azaldı. 70’lerde, İngiltere’deki durgunluk sırasında neredeyse duvara çarptı.
Euronews Sarah Chappell:
“Liverpool uzun zamandır ekonomik gücünün geçmişte sınırlı olduğunu düşündü. Ancak değişim rüzgarları patladı. Liverpools birbiri ardına gelmeye başladı.
Son 25 yılda özel yatırımlar ve kamu finansmanı, yeni iş fırsatlarının geliştirilmesine ve ekonomik bir altyapı oluşturmaya katkıda bulunmuştur.
Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu ve Avrupa Sosyal Fonu’ndan 20 milyar avro yedi yıl boyunca İngiltere’ye atandı.
Yerel kurumsal ortaklık, Liverpool şehrinin bölgesinin en gerekli organıdır. Bu şekilde, sivil toplumun küçük işletmeleri, liderleri ve kurumları şehrin ötesine getirebilir.
Mark Basnett, Liverpool bölge yetkilisi:
“Liverpool, şehir bölgesindeki gerçek güçlü rekabetin, ulusal ve uluslararası boyutlar ve hatta küresel boyutların avantajlarının neler olduğunu düşünen bir ekibe sahip. Stratejimizi bu üsse koyduk.”
Liverpool limanı bu stratejinin merkezindedir. Yeni inşa edilen konteyner terminali büyük gemilerle başa çıkabilir. Açıldığında, Birleşik Krallık lojistik sektörüne büyük katkı sağlayacaktır. Şehir merkezindeki KOBİ’ler de büyümeyi teşvik etmelidir. Gary Carney, “bağımsız bir mağaza” olarak tanımladığı fenomenin yaratıcısıdır. Çoğu küçük tüccarlara, yerel bayilere, çoğu küçük tüccarlara fırsat verir ve mallarını pahalı alanlarda satışa sunar.
Carrey, ulusal ve Avrupa fonları tarafından desteklenen Mersexia tarafından desteklenen özel yatırım fonu sayesinde şirketini açtı. Dükkan, seramik de dahil olmak üzere Haberdashery için çok sayıda ürünle doludur.
Gary Carney Mağazası Sahibi:
“Aldığımız geri bildirim bizim için çok elverişliydi.
Artan verimliliğe ve ticari fırsatlara rağmen, Liverpool hala Birleşik Krallık’ın en özel alanlarından bazılarını içeriyor.
Mark Basnett, Liverpool bölge yetkilisi:
“Çalışma arzusu olan insanlar için ekonomik bir altyapı yaratmaya başlıyorsunuz. Bu yüzden tüm segmentlere ulaştığınızdan emin olmalısınız.”
Maithreyi Seeaman: IZ, bölgesel politika için Avrupa Komiseri Corina Cretsu ile birlikteyiz. Sizi ağırlamaktan çok mutluyuz. Her şeyden önce sana sormak istiyorum.
“Bu kavram” herkesi kapsamak anlamına gelir.
Maithreyi Seeaman: “Şu anda yapılan ve geçmiş arasındaki deniz feneri nedir?” Bölgesel Politika için Avrupa Komiseri Corina Cresu:
Diyerek şöyle devam etti: “Başlangıçta, birçok ülke söyleyebileceğimiz politika nedeniyle bazı sorunlarla karşılaştı. Geçen yıl, üye devletlerin kazayı anlayamadığından korktum. Ama eğer işadamları, bölgesel yetkililer ve öğretmenlerle aynı masaya otururlarsa, önümüzdeki 7 yıl içinde kendileri için iyi projeye karar verebilirler.”
Daha fazla projeye ihtiyaç duyuluyor
EU_RegionalGöçmenlerin entegrasyonu için fonlar Corinacretuu İçinde #Realecomyeuronews10/11 bölümü– Maitreyi (Maitreyi_S) 5 Kasım 2015
Maithreyi Seethharaman:
“Sizce ilerlemenin arkasındaki bazı bölgeler bunun için kendilerini suçlamalı mı?
Bölgesel Politika için Avrupa Komiseri Corina Cresu:
Çok yatırım yaptığımız bölgeler var, ancak bu yatırımlardan sonra ekonomik büyüme veya iş fırsatları açısından herhangi bir gelişme görmüyoruz.
Bazı yerlerde bunun sonuçlarını açıkça gözlemledik. Avrupa fonundan yararlanmayan Hollanda’dan Fransa’ya Avrupa bölgesi yoktur. Son zamanlarda Berlin’deydim. Mülteci sorunuyla başa çıkma yöntemlerinden gurur duyuyorum. Tıpkı Paris’in kentsel alanlarında gördüğüm yenileme projeleri gibi. Tüm üye ülkelerimizi bu fonları bu amaçlar için kullanmaya teşvik etmeliyiz. “
Bir fikir veya stratejinin oluşumunu görmek, şehirlerin, bölgelerin ve hatta ülkelerin oluşumu bazen en iyi uygulamaları hakkında bilgi toplama potansiyelidir. Monica Pinna, bu mücadeleyi yapmaya istekli olan Portekiz’e gitti.
Bu şehirlerin ortak anlamı nedir? “Varış şehirlerinden göç eden ülkelerin tüm ülkeleri. Böyle küresel bir mücadelede böyle ortak bir çözüm üretmek için güçlerini birleştirdiler. Olarak? Açıkçası. Paylaşarak. Kentsel politikaları paylaşmak ve geliştirmek için ilk kez Avrupa programının bu Urbact’ının anahtarı olan Amadora’ya gidiyoruz.
Amadora Belediye Başkanı Carla Tavares: “Kimse her şeyi bilmiyor. Ve bunun bize her gün karşılaştığımız zorluklara yeni çözümler bulmak için gerçekleri paylaşma ve deneyimler yaratma fırsatı vereceğini biliyorum.
Urbact uygunluk politikası, Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu ile Norveç ve İsviçre’nin 28 üye ülkesi tarafından finanse edilen bir araçtır. 2014-2020 arasındaki toplam bütçe 96,3 milyon Euro’dur.
Andreas Karadakis:
“Yunanistan nihai hedef değil, Kuzey Avrupa Yolu’ndaki transit ülkelerden biri”
Hannele Lautiola,
“Şehrimiz Finlandiya’daki en yüksek mülteci oranına sahip”
Juan Francisco Iberra Rubio:
“Bu projeler gerçekten önemli. Çünkü bize gerçekleşmeden önce ortaya çıkabilecek sorunları görme fırsatı veriyor.”
Sot Hannele Lautiola:
“Finlandiya’da yaklaşık 3 bin sığınma talebi alıyoruz. Bu yıl, bu rakam zaten 30 bin.
İşleri değiştirme yeteneği, gençler için istihdam, Green Energy, 2006 yılında programın uygulanmasından en başarılı sonuçlara ulaştı. Ancak mevcut mültecilerin bu sorunu bu sorunu gündemlerine getirmelerini gerektiriyor.
Monica Pinna:
“Yarım milyondan fazla insan bu yıl Avrupa’nın korunması altında olmak için Akdeniz’i aştı. Sadece 3 ay içinde, yani Nisan ve Haziran, 213 bin yeni sığınma sorusu.
#Realecomy ekibine girmek #Lizbon çekim #RivalCities
URBACTMaithreyi_s pic.twitter.com/c49a6eoavq– Monica Pinna (@_monicapinna) 29 Ekim 2015
Lizbon yakınlarındaki mültecilerin misafirperverliğinin merkezi olan Bobadela, 2006 yılında 42 kişiye hizmet etmek üzere kuruldu. Şu anda, merkezde 20 farklı ülkeden 76 mülteci var. Ülke Kasım ayında yeni bir göç dalgası bekliyor.
Cristina Farinha, Bobadela Mülteciler Merkezi Direktörü:
“Merkezin dışında konaklamada yaklaşık 60 kişi daha var. Toplamda 276 kişiye yardım ediyoruz. Tüm ortaklıklar önemlidir. Tek başına bir şey yapmak mümkün değil. Yardım için daha fazla çalışmalıyız.”
Avrupa nüfusunun yaklaşık yüzde 70’i şehirlerde yaşıyor. Bu sektör ulusal kalkınmanın kaynağı olmasına rağmen, eşitsizlikler ve dışlanma gibi risklere de maruz kalmaktadır. Bu nedenle, şehirler URBACT’tan maksimum yardım almaktadır.
Maithreyi Seethharaman:
Diyerek şöyle devam etti: “Cretsu Komiseri ile görüşmeye devam ediyoruz. Bu şekilde gösterebileceğiniz örnekler var mı? Yoksa yapmamayı önerdiğim durumlar mı?”
Bölgesel Politika için Avrupa Komiseri Corina Cresu:
Üye Devletlere, bölgelere ve yetkililere söylemek istiyorum. Para kontrolü sağladıkları için çok önemli düzenlemelere yenilerini eklemek istemiyorum. Ancak eyalet seviyesine yeni ihtiyaçlar getirmek iyi değil. Çok yavaş ve çok bürokratik olan çok karmaşık küçük ve orta ölçekli şirketlerin süreci ve işlemleri nedeniyle panjurları kapatmak istemiyorum. Alanın çalışanları neyin işe yarayıp neyin gerekli olmadığını çok iyi biliyorlar. Hepsini düşüncelerini en iyi pozisyonlara aktarmaya davet ediyorum. Çünkü gelecek yıldan itibaren bu uyumlu politikanın 2020’den sonra nasıl modelleneceğini düşünmeye başlayacağız. Bu yüzden deneyimlerimizden öğrenmek zorundayız.
Maithreyi Seethharaman:
“Para sorunu genellikle sunulur. Bütçeyi kim yönetir? Kullanımına nasıl bakıyorsunuz?”
Bölgesel Politika için Avrupa Komiseri Corina Cresu:
“Her şeyden önce, ulusal denetçilerden büyük destek alıyoruz. Ayrıca Avrupa Komisyonu’nun denetçileri ile işbirliği yapıyoruz. Sahtekarlığa karşı sıfır tolerans biliyoruz. Uluslararası olarak tam şeffaflıkta çalışmamız çok önemlidir.”
Maithreyi Seethharaman:
Junker planından alınan yatırımcılara ve ortaklıklara baktığınızda çatışmanın olası çıkarları mümkün müdür?
Bölgesel Politika için Avrupa Komiseri Corina Cresu:
“Hayır, hayır. Bu bizim paramız değil, uyum için paramız değil. Eğer harika bir proje varsa ve yatırım bankasının parası yetersizse, fon çeşitliliğini düşünebiliriz. Ama burada bir çatışma yok. Aksine, birlikte birlikte yürüyoruz.