Çarşamba, Kasım 27

Victoria Beckham zarar eden bir moda şirketine milyonlar yatırdı

Bu haberin orijinal dili İngilizce idi.

Şirket kurulduğu 2008 yılından bu yana her yıl zarar açıklasa da son yıllarda performansı arttı ve zarar marjları daraldı.

REKLAM

Spice Girls grubunun eski üyesi Victoria Beckham, 2024 mali yılında güzellik ve moda işine milyonlarca yatırım yaptı. Financial Times’a (FT) göre bu, Victoria Beckham Holdings’in vergi öncesi zararının 3.45’e ulaşmasından sonra geldi. Bir önceki yılki 3,69 milyon avroya kıyasla 2023’te milyon avro.

Ancak satışlar, özellikle markanın güzellik ve deri ürünlerine yönelmesinin ardından, Londra’nın merkezindeki Mayfair mağazasındaki güçlü performans sayesinde, bir önceki yılki 69,92 milyon Euro’ya kıyasla %52 artarak 105,95 milyon Euro’ya yükseldi. Toptancılar aracılığıyla yapılan satışlar da artıyor.

Parfüm koleksiyonları sayesinde online satışlar ciddi oranda artarken, yeni serilerin de etkisiyle kemerler en hızlı büyüyen kategori haline geldi. 2023 yılının en popüler ürünlerinden biri de 1.110 euroya satılan midi elbise oldu.

Yaklaşık 8,2 milyon Euro değerindeki nakit yatırım, Victoria Beckham’ın moda ve güzellik bölümlerine gidecek ve eşi David Beckham, kendisi ve özel sermaye şirketi Neo Investment Partners tarafından sağlanacak. Şirketin bir kısmı da XIX Management’a aittir.

8,2 milyon Euro’luk yeni yatırımın 4,64 milyon Euro’su Victoria Beckham Beauty’nin envanterini artırmak için kullanılırken, 3,57 milyon Euro’su şirketin moda departmanının işletme sermayesi için kullanıldı.

Marka, piyasaya çıktığı 2008 yılından bu yana her yıl zarar açıkladı. Ancak son yıllarda zarar marjlarının daralmasıyla birlikte performansının arttığı görülüyor.

Marie Leblanc’ın CEO (CEO) görevini devralmasından bu yana şirket, işten çıkarmalar ve ürün yelpazesinin konsolidasyonu gibi bazı stratejik ve yapısal değişikliklerin yanı sıra bazı ürünlerin üretiminin durdurulması gibi bazı stratejik ve yapısal değişiklikler yaptı. Leblanc daha önce Celine ve Isabel Marant gibi moda şirketlerinde çalışmıştı.

Victoria Beckham’ın şirketi aynı zamanda saat şirketi Breitling ve giyim markası Mango gibi markalarla da sınırlı sayıda üretilen ürün gruplarını piyasaya sürmek için ortaklık kurdu.

Şirket, Euronews’in yorum talebine yanıt vermedi.

Victoria Beckam’ın moda ve güzellik çizgisi trendleri değiştiriyor mu?

Victoria Beckham’ın şirketinin satışlarındaki artış, Kering ve LVMH gibi diğer birçok moda markasıyla karşılaştırıldığında bir geri dönüşe işaret ediyor. Ancak şirketin hala sık sık nakit finansmana ihtiyaç duyması, özellikle mevcut zorlu ekonomik ortamda yatırımcılar için endişe verici bir faktör olabilir.

Tüketiciler hala yaşam maliyeti krizinin etkileriyle uğraşırken, özellikle Çin gibi büyük pazarlarda lüks ürün satışları zayıf kalıyor. Bu, modanın artık seyahat gibi diğer lüks harcamalarla rekabet ettiği ve bazı tüketicilerin paranın karşılığını daha iyi veren fırsatları aramayı tercih ettiği anlamına geliyor.

Öte yandan, hâlâ lüks mallara harcama yapan tüketiciler daha seçici hale geliyor ve nadiren daha az ama daha kaliteli parçaları satın almayı tercih ediyor. Bu durum, moda markaları arasında daralan pazarı ele geçirmek için daha yoğun bir rekabetin oluşmasına yol açtı.

Sonuç olarak Gucci’nin sahibi Kering de geçtiğimiz günlerde yılın ikinci yarısının zayıf geçeceğine dair bir uyarıda bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

romabet güncel giriş betgar güncel giriş
gaziantep escort