
Türkiye Otomotiv Pazarında Düşüş Devam Ediyor
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) yayımladığı verilere göre, 2025 yılının Ocak-Şubat döneminde Türkiye’deki otomobil ve hafif ticari araç pazarı, geçen yılın aynı dönemine göre %14,2 oranında bir azalma göstererek toplamda 159 bin 384 adet satıldı.
Otomobil ve Hafif Ticari Araç Satışlarındaki Düşüş
Bu dönemde otomobil satışları, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %9,8 azalarak 131 bin 965 adet olarak gerçekleşti. Hafif ticari araç satışları ise %30,4 oranında düşüşle 27 bin 419 adede geriledi. Özellikle 2025 Şubat ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı, %14,4 oranında bir azalma gösterdi.
- Otomobil satışları: 76 bin 21 adet (%7,6 azalma)
- Hafif ticari araç satışları: 14 bin 709 adet (%38 azalma)
Segmente Göre Satış Dağılımı
Pazar segmentlerine bakıldığında, otomobil pazarının %82,6’sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentleri oluşturuyor. C segmenti otomobiller, 74 bin 343 adetle %56,3’lük bir paya sahipken, B segmenti otomobiller 34 bin 175 adetle %25,9 pay aldı.
Gövde tipleri açısından en çok tercih edilen seçenek ise SUV otomobiller oldu. SUV’lar %58,6 pay ile 77 bin 344 adet satılırken, sedanlar %24,6 pay ve 32 bin 481 adetle takip etti.
Motor Tipine Göre Dağılım
Motor tiplerine göre yapılan değerlendirmelerde, benzinli otomobiller %49,6 pay ile 65 bin 517 adet, hibrit otomobiller ise %28,7 pay ile 37 bin 864 adet satış gerçekleştirdi. Elektrikli otomobillerin satışları ise 16 bin 698 adetle %12,7 pay aldı.
Otomotiv pazarındaki bu gelişmeleri daha detaylı incelemek için vdikeyhaber.com.tr‘yi ziyaret edebilirsiniz. Ayrıca, “Türkiye otomobil pazarı”, “hafif ticari araç satışları” ve “elektrikli otomobil trendleri” gibi konularla ilgili arama yaparak güncel verilere ulaşabilirsiniz.