Çocukların duygularını analiz ederek neden öfkelendiklerini anlamalarının önemine vurgu yapan Klinik Psikolog Uzmanı S. Aybeniz Yıldırım, şunları söyledi: “Çocuklar öfkelerini başkalarına yansıtmaya çok yatkın olabiliyorlar. “Özellikle ortaokul ve lise çağındaki çocuklar birçok noktada haklı olabiliyor.” dedi.Üsküdar Üniversitesi NP Etiler Tıp Merkezi’nde çocukluk ve ergenlik uzmanı klinik psikolog S. Aybeniz Yıldırım, son dönemde okullarda şiddet olaylarında yaşanan artışı değerlendirdi.Okullarda şiddet olayları artıyor…Son dönemde okullarda öğrenciler arasında şiddet olaylarında artış yaşandığına dikkat çeken deneyimli klinik psikolog S. Aybeniz Yıldırım, şöyle konuştu: “Bu durumun temel nedenleri çocukların dürtüsel davranışları, anlık planlamaları, düşünmeden yaptıkları eylemlerdir. bir son ve birbirlerine zarar verme konusundaki artan algıları.” Çocukların duygularını yönetememe; “Bu noktada kırgınlık, nefret ya da intikam duygularının çok yoğun olması önemli.” dedi.Problem çözme yetenekleri…“Bu tür olayların sık sık yaşanmaması için çocukların problem çözme becerilerine daha fazla önem verilmesi gerekiyor.” Uzman klinik psikolog S. Aybeniz Yıldırım, şunları söyledi: “Çocuklar bir sorunla karşılaştıklarında sorunu karşı tarafı inciterek, intikam alarak ya da kendi pozisyonunu ifade ederek çözmek yerine, bu olayın neden bu kadar tepki verdiğine, neden bu kadar tepki verdiğine odaklanmalıdırlar. çok kızgınlar dedi.Neden öfkeli olduklarını anlamaları gerekiyorÇocukların duygularını analiz ederek neden öfkelendiklerini anlamalarının önemine vurgu yapan Klinik Psikolog Uzmanı S. Aybeniz Yıldırım, şunları söyledi: “Çocuklar öfkelerini başkalarına yansıtmaya çok yatkın olabiliyorlar. Özellikle ortaokul ve lise çağındaki çocuklar birçok noktada haklı olabiliyor. Çocuklar “Karşımdaki kişiye her şeyi yapabilirim, o beni üzecek ya da üzecek bir şey yaparsa ben de onu incitebilirim, ben de onu üzebilirim” derler. “Böyle düşünebilir.” dedi.Duygusal farkındalık nasıl geliştirilir?Uzman klinik psikolog S. Aybeniz Yıldırım da bu durumda hem ailelere hem de okul yönetimine büyük sorumluluklar düştüğünü belirterek, ailelerin ve okulların çocukların duygusal farkındalıklarını artıracak önleyici çalışmalar yapması gerektiğini, bu tür çalışmaların öğrencilerin duygusal farkındalıklarını yönetmelerine, geliştirmelerine yardımcı olacağını söyledi. Duyguların ve hoş olmayan olayların önlenmesine katkı sağlanacağını, bunun da okullarda daha sağlıklı ve güvenli bir ortam yaratacağının altını çizdi. Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası
—–Sponsorlu Bağlantılar—–
—–Sponsorlu Bağlantılar—–