Nissan Formula E takımı 2023/24 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonasına hazır. Bu hafta sonu Mexico City E-Prix’in ilk yarışına katılacak takım, takımdaki ikinci sezonunda beşinci ve yedinci sezonlar arasında görev yapan Japon Sacha Fenestraz olacak. İlk kez 2. Sezonda düzenlenen Mexico City E-Prix, Formula E takviminde 2021 yılı hariç her yıl tekrarlanan bir etkinlik olarak düzenleniyor. Deniz seviyesinden 2.250 metre yükseklikteki pist, her iki takım için de benzersiz bir mücadeleyi temsil ediyor. araç ve sürücü. Daha düşük hava yoğunluğu, deniz seviyesine kıyasla hem sürükleme hem de yere basma kuvvetinde %25’lik bir azalmaya yol açacak ve bu da burayı serideki en hızlı pistlerden biri haline getirecek. Sürücüler, efsanevi Foro Sol Stadyumu’nun teknik bölümünü içeren ve yüksek hızlı Peraltada virajına giden pistte ilerlerken düşük kavrama ve oksijen seviyeleriyle uğraşmak zorunda kalacak. Nissan, ilk baskısından bu yana Meksika’da hızla halkın favorisi haline geldi. Bu durum, şampiyonanın yakın zamanda gerçekleştirdiği ve Nissan Formula E takımının tutkulu Meksikalı taraftarlar tarafından bir numaralı takım olarak derecelendirildiği marka anketinde de vurgulandı. Nissan’ın 60 yılı aşkın süredir faaliyet gösterdiği Meksika’da zengin bir geçmişi var. Nissan, 1966 yılında Japonya dışında ilk üretim tesisini kurduğundan bu yana hem iç hem de dış pazarlar için 14 milyon araç ve 15 milyon motor üretti. Mexico City E-Prix, Nissan’ın ülkeyle olan önemli ilişkisini derinleştirmek için başka bir fırsat. Nissan Formula E takımının Genel Müdürü ve Takım Patronu Tommaso Volpe: “Geçen yıla kıyasla ana zayıf noktalarımızı gidermek için sezonun ilk aşamalarında araç üzerinde çalıştığım için onuncu sezonun başında kendimi iyi hissediyorum.” Yeni özellikler ve güncellemeler yapmak için çok çalıştık. Meksika’yı sabırsızlıkla bekliyoruz, geçmişte aracımıza uygun bir pist, dolayısıyla iyi bir performans hedefliyoruz. Sezona iyi bir sonuçla başlayabileceğimize inanıyorum.” Elektrikli güç aktarma organlarının güvenilirliğini, verimliliğini ve performansını artırmayı amaçlayan Shell EV-Plus sıvı teknolojisinin sürekli kullanımını gösteren bu özel termal ve şanzıman sıvıları, Gen3 güç aktarma organları göz önünde bulundurularak geliştirildi ve ekibin mümkün olan en yüksek performansı elde etmesine yardımcı oldu. Shell’in Nissan ile olan ortaklığı aynı zamanda büyüyen Shell Recharge markasını ve dünyanın her yerinden müşterilere hızlı, güvenilir ve kullanışlı elektrikli araç şarj çözümleri sunma arzusunu vurgulamayı amaçlıyor. Tokyo’da yeni bir ev. Bu yarış, Nissan Formula E Takımı’nın serideki ilk ev yarışı olacak. Pistin üreticinin genel merkezinden sadece 24 kilometre uzakta olması nedeniyle etkinlik, griddeki tek Japon üretici olan Nissan için özellikle önemli olacak. Takvimin başka bir yerinde Formula E, beşinci sezondan bu yana ilk kez Çin’e geri dönüyor ve Roma’nın yerine Adriyatik kıyısındaki Misano Dünya Pisti Marco Simoncelli geliyor.
Kaynak: (guzelhaber.net) Güzel Haber Masası